Κυριακή 12 Μαΐου 2013


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 Κατά την εξεταστική περίοδο, η ένταση και μερικές φορές το άγχος κορυφώνονται. Είναι λοιπόν χρήσιμο να γνωρίζουμε κάποια βασικά πράγματα, ώστε να μπορούμε να διανύουμε αυτή την περίοδο όσο πιο παραγωγικά – αλλά ταυτόχρονα και ήρεμα – γίνεται.
 Το άγχος είναι αντιπαραγωγικό. Αν έχεις εξετάσεις και αγχώνεσαι, μάλλον αδικείς τον εαυτό σου και αποδίδεις λιγότερο από όσα αξίζεις. Και αυτό, διότι το άγχος έχει την ιδιότητα να θολώνει το νου του ανθρώπου, ώστε να μη μπορεί να σκεφτεί ούτε γρήγορα ούτε καθαρά.
Βοηθά πολύ αν έχεις ισορροπημένο πρόγραμμα. Είναι πειρασμός, σε εξεταστικές περιόδους, να παραμελήσει κάποιος τον ύπνο, την κίνηση, ακόμη και τη διατροφή. Έτσι όμως αδυνατίζει τόσο το σώμα όσο και ο νους του ανθρώπου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της εξεταστικής περιόδου. Πιο συγκεκριμένα, είναι καλό να γίνεται ένα διάλειμμα 5-10 λεπτών κάθε ώρα, με ένα μεγαλύτερο διάλειμμα 30 λεπτών κάθε τρεις ώρες. Όσον αφορά τον ύπνο, χρειάζονται τουλάχιστον 8 ώρες ανά εικοσιτετράωρο.. Μεγάλες ποσότητες κρεάτων και γαλακτοκομικών μάλλον θολώνουν το νου, ενώ μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει ψάρι, φρούτα και λαχανικά, τονώνει τη διάνοια.
Είναι καλό να μάθεις να αξιοποιείς τις πρωινές ώρες. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ιδιαίτερη διαύγεια τις πρώτες ώρες μετά από το ξύπνημα, όταν είναι ξεκούραστοι, και άρα αυτές οι ώρες είναι μια χρυσή ευκαιρία για να καλύψεις ύλη.
Μην προσπαθήσεις να καλύψεις ύλη τις τελευταίες λίγες ώρες πριν από την εξέταση. Μάλλον έχεις πετύχει να συγχυστείς και να κουραστείς πρόωρα, παρά να ωφεληθείς. Καλύτερα είναι να φροντίσεις, ώστε να τελειώσεις τη γενική επανάληψη τουλάχιστον δύο μέρες πριν από την εξέταση, ώστε την παραμονή να μπορέσεις να κάνεις μια πολύ σύντομη επισκόπηση ολόκληρης της ύλης· επισκόπηση που να διαρκέσει περίπου δύο ώρες μόνο. Αυτό θα σε βοηθήσει να οργανώσεις στη μνήμη σου όσα έχεις μάθει, ώστε την ώρα της εξέτασης να μπορείς να τα ανακαλέσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Το πρωί της εξέτασης, καλύτερα είναι να μην ανοίξεις καθόλου τα βιβλία σου. Ξύπνα ήρεμα, μη βάλεις καμία σκέψη στο νου σου,  ούτε για την ύλη ούτε για τις συνέπειες τυχόν επιτυχίας ή αποτυχίας και πήγαινε ξεκούραστος στην αίθουσα, με τις πνευματικές σου δυνάμεις ακέραιες.
Στην αίθουσα:
v  Διάβασε τα θέματα αργά για να καταλάβεις τι ακριβώς ζητάνε. Πάρε βαθιά ανα-πνοή και ξεκίνα πρώτα από ό,τι γνωρίζεις.

v  Προσπάθησε να κάνεις όμορφα γράμματα και όσο μπορείς το γραπτό σου να μην έχει μουτζούρες. Ένα καθαρό γραπτό προδιαθέτει θετικά το διορθωτή.

v  Προσπάθησε να μην αφήσεις καμία ερώτηση αναπάντητη. Ακόμα και αν δεν ξέρεις, σκέψου λογικά και γράψε κάτι.

v  Πριν παραδώσεις το γραπτό ρίξε μια τελευταία ματιά. Πρόσεξε τυχόν ορθογραφικά λάθη και παράδωσέ το.

Όπως και να τα πας μην ξεχνάς ότι η προσπάθεια μετράει.

Καλή επιτυχία!
από το μπλογκ του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης   μολύβι και χαρτί

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

 ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΕΛΟΣ !

Απ΄τη μαθήτρια της Β' Γυμνασίου Αγγελική Βλιώρα που διακρίθηκε στο διαγώνισμό διηγήματος.

  Τετάρτη πρωί,μαζί με τη μαμά και το μπαμπά βρισκόμασταν ήδη έξω από την πόρτα της διευθύντριας του καινούργιου μου σχολείου περιμένοντας να μας δεχτεί.Η πόρτα άνοιξε και είδα μπροστά μου μια κυρία όχι και τόσο νέα σε ηλικία ,γύρω στα πενήντα θα την έκανα,ψηλή με μαύρο μαλλί,απ' ότι θυμάμαι.Ο μπαμπάς το προηγούμενο βράδυ μου είχε πει πως η κυρία Σαμάνθα , η διευθύντρια που θα γνώριζα,ήταν πολύ φιλική και θα την συμπαθούσα αμέσως.

Τη στιγμή που την είδα αγριεύτηκα ! Μου φάνηκε πολύ ψυχρή,ούτε που χαμογελούσε.Της χαμογέλασα ,με χαιδεψε στο κεφάλι και μου συστήθηκε.Τελικά ,ίσως να ήταν καλή.Αφού έγινε η εγγραφή στο καινούργιο σχολείο ξαναγυρίσαμε σπίτι.Η μαμά με πλησίασε και με ρώτησε για τις εντυπώσεις μου αλλά , βλέπετε, δεν μπορούσα να της πω πως η κυρία Σαμάνθα δεν μου γέμιζε καθόλου το μάτι.Δεν ήθελα να στεναχωρήσω τη μαμά γιατί προσπαθούσε για μένα και της το αναγνώριζα.

 Μιας και σας είπα για τη μαμά μου πρέπει να σας πω πως ήταν η καλύτερη.Πολύ όμορφη με μακρυά μαύρα μαλλιά,άσπρο , κάτασπρο δέρμα . Φορούσε πάντα ένα κατακόκκινο κραγιόν,όχι προκλητικό,για να κάνει αντίθεση με τα χρώματά της.Πάντα μου έλεγε οτι το κραγιόν κάνει μια γυναίκα θηλυκό και ειδικά το κόκκινο,το χρώμα της φωτιάς.

 Δύο μήνες αργότερα το σχολείο είχε ξεκινήσει και όλα είχαν πάρει το δρόμο τους.Είχα κάνει καινούργιους φίλους ήδη.Μιά μέρα γυρνώντας από το σχολείο ,έτρεξα αμέσως στην κουζίνα χωρίς κανείς να καταλάβει την άφιξή μου.Άκουσα το μπαμπά και τη  μαμά να μιλάνε και κρύφτηκα πίσω απ' την πόρτα ,περιέργεια ,βλέπετε.Είχανε χωρίσει! Δεν με πείραξε. Έτσι κι αλλιώς, τον τελευταίο καιρό όλο φασαρίες είχαμε στο σπίτι , ήταν αναμενόμενο.Αυτό όμως που με ενόχλησε είναι όταν άκουσα τη μαμά να λέει:< ..και η μικρή; Εγώ δε μπορώ να την κρατήσω,δεν έχω χρόνο τώρα με τη διαφημιστική.Θα σταθεί εμπόδιο στη δουλειά μου και στην καριέρα μου.>.Με απογοήτευσε.Νόμιζα πως με αγαπούσε και με είχε ανάγκη όπως κι εγώ αλλά τελικά δεν ήταν έτσι.Η απάντηση του μπαμπά ;<Ωραία ,ούτε κι εγώ μπορώ .Θα τη μεγαλώσει η γιαγιά της ,η μάνα μου.>. Ευχαριστώ πολύ! Ήμουν ανεπιθύμητη! Κι εγώ γνωρίζοντας όλα αυτά , πως έπρεπε να τους φέρομαι; Καλά, μήπως; Ανέβηκα στο δωμάτιό μου και συνέχισα τη ζωή μου κάνοντας πως δε ξέρω τίποτα.

 Την επόμενη μέρα, ο μπαμπάς μου ανακοίνωσε πως έπρεπε να φύγω από την Αγγλία και να μετακομίσω στο Παρίσι όπου ζούσε η γιαγιά Γκρέτα που ζούσε μόνη της εκεί.Την είχα δει δυο -τρεις φορές αλλά ,κάθε μήνα μου έστελνε πράγματα ,γλυκά και γράμματα λέγοντας πως με αγαπούσε.Ήμουν,ξέρετε, η μοναδική της εγγονή και με αγαπούσε όσο τίποτε άλλο.Έλεγε πάντα πως ήμουνα ίδια με το γιό της,τον πατέρα μου ,δηλαδή,και με τον άντρα της ,τον παππού μου.Η γιαγιά είχε πλάκα,μη φανταστείτε νέα,πενηνταοκτώ χρονών, παρακαλώ.

Λίγο καιρό αργότερα, είχα μετακομίσει στο Παρίσι και μάθαινα Γαλλικά προσπαθώντας να συνηθίσω.Η γιαγιά Γκρέτα μου έδειχνε πόσο με αγαπούσε κι εγώ το ίδιο.Ήμουν έκτη Δημοτικου.

Πέρασαν τέσσερα χρόνια από τότε .¨Ημουν πια Πρώτη Λυκείου έχοντας μεγαλώσει με τη σούπερ γιαγιά,έτσι τη φώναζα.Ο μπαμπάς ερχόταν ένα σαββατοκύριακο το μήνα και κάθε Χριστούγεννα και καλοκαίρι ,δεν είχα παράπονο.Τη μαμά πάλι είχα να τη δω απ' την έκτη Δημοτικού. Δεν είχε πάρει ούτε τηλέφωνο αν και είχα στείλει δεκαεννιά γράμματα χωρίς να λάβω απάντηση.<Καλά, με μισεί;>ρωτούσα το μπαμπά και εκείνος μου απαντούσε :< Θα τα καταλάβεις όλα στην ώρα του.>.Η γιαγιά Γκρέτα με παρότρυνε να στείλω κι άλλο γράμμα στη μαμά .Τζάμπα μελάνι ,σκέφτηκα,αλλά δεν είχα να χάσω τίποτα.Εκείνο το γράμμα ήταν διαφορετικό.Της έγραφα οτι μου έλειπε και πως ακόμα κι αν αυτή δεν με αγαπούσε,ακόμα κι αν με μισούσε, εγώ θα ήμουνα εκεί γι αυτή μέχρι το τέλος.Πηγαίνοντας σχολείο το άλλο πρωί ,έριξα κι εκείνο το γράμμα στο κουτί του ταχυδρομείου. Οι μέρες περνούσαν αλλά τίποτα.<Γκρέτα ,αχ Γκρέτα στο είπα ,τζάμπα.> έλεγα στη γιαγιά.<Υπομονή.>,μου έλεγε με πονηρό ύφος.

Την επόμενη μέρα στο σχολείο  παρουσίασα την εργασία μου.Κατεβαίνοντας απ' τη σκηνή , η γιαγιά μου έκανε νόημα να βγω έξω χαμογελώντας.Ήταν η μαμά! Παραιτήθηκε, μου είπε. Ήταν η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου αλλά ήταν ψεύτικη !Τόξερα οτι θα ξαναέφευγε για την Αγγλία,εγώ ,όμως δεν ήθελα να αφήσω τη γιαγιά και της το είπα.Μου χαμογέλασε και μου είπε οτι είχε νοικιάσει σπίτι στην απέναντι πολυκατοικία από τη Γκρέτα.

Είμαι εικοσιδύο χρόνων σήμερα και ζω με τη μαμά και τη γιαγιά μου στη Γαλλία όπου σπουδάζω.Συνεχίζω να βλέπω το μπαμπά μου που ξαναπαντρεύτηκε.Τα έχω αφήσει όλα πίσω και ζω ευχισμένα. Με ακούτε;Η μαμά κι ο μπαμπάς ,ναι αυτοί ,με αγαπάνε, τελικά, όσο η γιαγιά Γκρέτα.Λάθος νομιζα !!
          

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΠΡΩΙ     
...μια ιστορία γραμμένη από τον Γεράσιμο Α.         Α Γυμνασίου




Ξύπνησα εκείνο το πρωί και βαριόμουνα να πάω σχολείο.Κάθησα πεντε λεπτά στο κρεβάτι αλλά μετά αναγκάστηκα να σηκωθώ. Πήγα κατευθείαν στην κουζίνα να καλημερίσω τους γονείς μου αλλά δεν ήταν εκεί.Έψαξα όλο το σπίτι αλλά ήταν άφαντοι. Ντύθηκα ,ετοιμάστηκα και έφυγα να πάω στη στάση του λεωφορείου.Καθώς περπατούσα, παρατήρησα οτι όλα τα μαγαζιά ήταν κλειστά.Πίστεψα πως ζούσα σ'ένα παράλληλο σύμπαν όπου υπήρχα μόνο εγώ.Περίμενα αρκετή ώρα αλλά το λεωφορείο δεν ερχόταν κι έτσι γύρισα σπίτι.Μόλις μπήκα, είδα στο τραπέζι ένα σημείωμα που έγραφε:
Γερασιμάκο,έχουμε πάει στη γιαγιά.Μόλις ξυπνήσεις έλα.Καλή Κυριακή !Οι γονείς σου.

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

H Χριστίνα και το καράτε




Εδώ και 6 χρόνια κάνω καράτε.


Το ξεκίνησα για να γεμίσω τον ελέυθερο χρόνο μου.

Στην αρχή δεν μου έκανε μεγάλη εντύπωση, αλλά έμεινα επειδή ήμουν με την αδελφή μου.

Με τον καιρό μου άρεσε όλο και περισσότερο και έτσι είπα να το συνεχίσω μέχρι να το βαρεθώ.Όμως, ποτέ δεν το βαρέθηκα και μέχρι σήμερα είναι αυτό που με κάνει να ξεχνιέμαι από την καθημερινότητα και να ξεσπάω όταν δεν είμαι καλά.

Μετά από μιά κουραστική μέρα ,όσο περίεργο κι αν ακούγεται με κάνει να ηρεμώ .

Τέλος ,το πιό σημαντικό είναι οτι γυμνάζομαι ενώ περνάω καλά.
                                                                                            Χριστίνα -Ζωή Κ.


Το καράτε-ντο (Ιαπ:空手道)είναι πολεμική τέχνη με καταγωγή από την Οκινάβα της Ιαπωνίας. Το όνομά της στα ιαπωνικά σημαίνει "άδειο χέρι", που πέρα από τη σημασία του ότι στο καράτε δεν χρησιμοποιούνται όπλα, ουσιαστικά σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να αδειάσει την ψυχή και το μυαλό του από την περηφάνια και τα πάθη, και αναζητήσει την αρετή στην τελειοποίηση της τέχνης του.

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013



 THE SEVEN WONDERS OF THE ANCIENT WORLD
 ΤΑ 7 ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Από την παρουσίαση που ετοίμασαν οι μαθήτριες Κων/να Λ.και Ζωή Μ.για το τμημα Α1-Α2 στο μάθημα των Αγγλικών.


The Pyramids of Giza, Egypt
Built: About 2,600 B.C.
Massive tombs of Egyptian pharaohs, the pyramids are the only ancient wonders still standing today.

 




Hanging Gardens of Babylon, Iraq
Built: Date unknown
Legend has it that this garden paradise was planted on an artificial mountain, but many experts say it never really existed.

 

                                                  

                                                                                                                                                                                                     

Temple of Artemis at Ephesus, Turkey
  Built: Sixth century B.C.
This towering temple was built to honor Artemis, the Greek goddess of the hunt.


 
 


Statue of Zeus, Greece
Built: Fifth century B.C.
This 40-foot (12-meter) statue depicted the king of the Greek gods.It was designed by the famous sculptor Phidias and placed in Olympia.

 


Mausoleum at Halicarnassus, Turkey
Build: Fourth century B.C.
This elaborate tomb was built for King Mausolus.

 



 


Colossus of Rhodes, Rhodes (an island in the Mediterranean Sea)
Built: Fourth century B.C.
A 110-foot (33.5-meter) statue honored the Greek sun god Helios.

 





Lighthouse of Alexandria, Egypt
Built: Third century B.C.
The world's first lighthouse used mirrors to reflect sunlight for miles out to sea.
















ΟΙ κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας ζωγραφισμένοι από τις μαθήτριες που έκαναν την παρουσίαση.


Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Frog Jumping Puzzle!


Οδηγίες:
Στόχος του παιχνιδιού είναι οι βάτραχοι να αλλάξουν θέσεις. Τα τρία πράσινα να πάνε δεξιά και τα τρία καφέ αριστερά. Κάντε κλίκ πάνω σε ενα βάτραχο για να πηδήξει μπροστά. Μπορεί να πηδήξει το μέγιστο δύο θέσεις μπροστά με τη προυπόθεση η θέση που θα πάει να έιναι κενή.

The object of the puzzle is to switch the positions of all the colored frogs, so that all three green frogs are on the right and all three brown frogs are on the left. Click on a frog to make it jump forward. A frog can jump a maximum of two spaces, and the destination spot must be free.

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013



gadgets

Lego καλοριφέρ
 Είναι ιδανικό για παιδικό δωμάτιο και χαρίζει ζέστη. Το νέο καλοριφέρ σε μορφή τουβλάκια της Lego, θα ξετρελάνει όλα τα μικρά παιδιά..





Μπορεί να μοιάζει με απλό τραπέζι, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα ηχείο






Όχι δεν είναι μηχάνημα για αξονική τομογραφία.
Η RelaxOne είναι μια καρέκλα μασάζ με ένα περίτεχνο σύστημα ήχου, για να χαλαρώνετε παρέα με την μουσική που προτιμάτε..



                                                        Eυη
                                                    Ιωάννα
                                                    Γιάννης
                                                    Γιώργος    Γ3